ROTEBRO

Öppettider i butiken:

Mån-Fre: 11-19

Lör-Sön: 11-16

Rotebro Handelsplats, gemensam ingång med Coop

Gör det själv

Du hyr en plats, prissätter och fyller på själv. Vi sköter försäljningen.

Totaltjänst

Du lämnar in dina saker och
vi tar hand om allt.

Gör det själv

Hyresavgift +15% provision

Du kan boka ett bås online eller i butiken. En hyresvecka är 7 försäljningsdagar. Det finns olika slags bås beroende på vad du säljer.

Läs här hur det fungerar! 

Standard bås

(hylla och klädstång)

Klädbås

Hyllbås

Totaltjänst

Tycker du om att fynda men gör det lite för ofta? Sälj dina saker, som är i bra skick, med hjälp av vår totaltjänst! Vi tar hand om hela försäljningsprocessen, från prissättning till utbetalning. Prislappar, larm + plats i vitrinskåp för mer värdefulla varor ingår i priset. Vi sköter även om städning av båsen och tar hand om återvinningen av saker som ej blivit sålda när perioden är slut. Totaltjänsten behöver inte bokas men du kan gärna höra av dig till butiken i förväg så vi kan se till att det finns lagerplats. Du kan lämna in kläder, heminredning eller leksaker. Vi tar emot alla märken så länge de är i fint skick och passar för säsongen.

På Totaltjänst Stor kan du lämna upp till 8 flyttkartonger om så önskas. Vi ska kunna sälja varje vara för minst 20 kr styck / som set.

På Totaltjänst Mini kan du lämna ca 1-2 stora påsar per månad. Vi ska kunna sälja varje vara för minst 30 kr styck / som set.

Att tänka på inför inlämning
Kläder

Vi tar emot dam-, herr- och barnkläder, även väskor, accessoarer och skor. Inlämnade varor ska vara i mycket fint skick, de får inte vara slitna eller urtvättade. Vi vill att kläderna ska lukta gott så de ska vara NYTVÄTTADE när de lämnas in, även kläder som har legat i förråd eller källare! Ni som har husdjur, ta hänsyn till allergiker och se till att kläderna är fria från päls. Om vi måste tex. rengöra eller reparera ett klädesplagg för att det ska bli säljbart, så får säljaren ingen provision för det plagget. Inlämnade plagg ska vara inköpta under de senaste fem åren, med undantag för fina och fräscha vintage/retrokläder. Tänk även på att kläder ska passa för säsongen.

Heminredning och prylar

Vi tar emot heminredning såsom glas, porslin, lampor, textiler och dekoration (även småmöbler går bra vid överenskommelse med personalen). Prylar som verktyg, elektronik och liknande går även bra att lämna in. Gammal/utdaterad elektronik brukar inte sälja bra så undvik att lämna in dessa, som t ex gamla GPS:er, DVD-spelare och liknande (retro-konsoler funkar utmärkt att lämna in, såsom Playstation, Nintendo osv.)

Tänk på att prylar ska testas innan inlämning så att de är 100% fungerande. De ska vara i fint skick (inte nagg) och rengjorda.

Leksaker

Vi tar emot de mesta leksaker så länge de är i bra skick och fungerande. Vi tar INTE emot leksaker från snabbmatskedjor. Billiga, små leksaker måste packas i genomskinliga påsar som går att sälja för minst 30 kr/påse, tex. 3-5 små leksaksbilar eller plastdjur.

Generella regler

Packa kläder och heminredning i separata påsar. Barnkläder och leksaker kan packas tillsammans.

Vi försöker att titta igenom alla mini-inlämningar när de kommer in, och eftersom vi bara tar emot varor som är säljbara kan det hända att du får ta hem vissa saker igen. Ibland är det mycket att göra i butiken och då hinner vi inte titta igenom inlämningar noggrant. Vid sådana tillfällen kanske vi hittar osäljbara varor senare, och då kommer dessa att återvinnas/skänkas vidare. På totaltjänst stor är det för mycket saker för personalen att kolla igenom, därför är det ditt ansvar att se till att allt är säljbart. Om vi får in mycket osäljbara saker i en inlämning så måste vi dessvärre sätta en återvinningsavgift på 100 kr/påse, så se till att det du lämnar in är i bra skick!

Tips för en bättre försäljning

  • Sälj endast varor i fint skick
  • Ta inte med trasiga, slitna eller smutsiga varor
  • Tänk på priserna. För vilket pris skulle du själv vara redo att köpa din vara?
  • Placera dina varor snyggt och se till att båset inte är för fullpackat. Då lockar det fler köpare. Istället för att överfylla båset är det bättre att fylla på med varor när saker har blivit sålda.
  • Lägg INTE kläder på hyllorna, häng upp dem på klädstången. Kläder på hyllorna gör att båset snabbt ser stökigt ut och det blir svårt för kunder att se vad du säljer. Om du har små barnkläder kan du lägga dessa i en korg på hyllan.
  • Tvätta och/eller stryk dina kläder – hela och rena varor säljer alltid bättre.
  • Ställ inte varor på golvet, det gör det svårare för personalen att städa samt blockerar vägen för kunder.
  • Fyll på ditt bås med jämna mellanrum
  • Märk storleken på kläderna med t.ex. post it-lappar eller på prislapparna
  • Se till att varje vara har vår prislapp.
  • Du kan sätta rabatt på ditt bås i slutet av din försäljningsperiod.


och framför allt:

håll ditt bås snyggt och prydligt!