Öppettider i butiken:
Mån – Fre: 11-19
Lör – Sön: 11-16
Rotebro Handelsplats, gemensam ingång med Coop
Du hyr en plats, prissätter och fyller på själv. Vi sköter försäljningen.
Du lämnar in dina saker och vi tar hand om allt.
Du kan boka ett bås online eller i butiken. En hyresvecka är 7 försäljningsdagar. Det finns olika slags bås beroende på vad du säljer.
Läs här hur det fungerar!
(hylla och klädstång)
Provision 15%
Hylla och klädstång: består av klädstång 75 cm + hylldel 75 cm. Passar de som säljer både kläder och prylar. (OBS! Kläder ska inte ligga på hyllorna)
Klädbås: består av klädstång 140 cm samt en hylldel för skor eller väskor. Passar de som endast vill sälja kläder. Du får plats med max 50 st galgar och ca 6 par skor eller väskor.
Hyllbås: Består av hylla med 4 x 100 cm hyllplan för heminredning, skor eller andra prylar. Ej kläder!
Består av klädstång 100 cm + hylldel 100 cm. Passar de som säljer både kläder och prylar. (OBS! Kläder ska inte ligga på hyllorna)
Enstaka varor i vitrinskåpet 25 kr/st (endast i samband med båshyra. Gäller i max 14 dagar)
Består av en hylla i ett vitrinskåp. Passar dig som säljer små/värdefulla saker, t ex smycken eller telefoner.
33 lappar / ark
33 lappar / ark
Om du inte har möjlighet att snygga upp ditt bås själv, kan du dra nytta av vår städningstjänst! Vi städar ditt bås dagligen för dig.
Vi kan sköta om varornas återvinning för dig om du inte vill föra hem dina varor efter försäljningen! Du ska fortfarande tömma ditt bås normalt före utbetalningen.
Tycker du om att fynda men gör det lite för ofta? Sälj dina saker, som är i bra skick, med hjälp av vår totaltjänst! Vi tar hand om hela försäljningsprocessen, från prissättning till utbetalning. Prislappar, larm + plats i vitrinskåp för mer värdefulla varor ingår i priset. Vi sköter även om städning av båsen och tar hand om återvinningen av saker som ej blivit sålda när perioden är slut. Totaltjänsten behöver inte bokas men du kan gärna höra av dig till butiken i förväg så vi kan se till att det finns lagerplats. Du kan lämna in kläder, heminredning eller leksaker. Vi tar emot alla märken så länge de är i fint skick och passar för säsongen.
På Totaltjänst Stor kan du lämna upp till 8 flyttkartonger om så önskas. Vi ska kunna sälja varje vara för minst 20 kr styck / som set.
På Totaltjänst Mini kan du lämna ca 1-2 stora påsar per månad. Vi ska kunna sälja varje vara för minst 30 kr styck / som set.
Provision 50%
Vill man hämta tillbaka osålda varor efter försäljningsperioden så tillkommer en packningsavgift på 200 kr, vilket betalas i samband med inlämningen. Obs! Vi sparar inte varor som inte godkänns till försäljning utan de slänger vi direkt och återvinningsavgift debiteras som vanligt.
Totaltjänst mini är en mindre version av vår vanliga totaltjänst. Samma villkor gäller, men det finns några viktiga skillnader:
- Du kan lämna max 1-2 stora påsar per månad
- Ingen serviceavgift, 60% provision
- Försäljningsperioden är 14-30 dagar
Passar för att sälja färre men finare saker i riktigt bra skick
Värdet på inlämnade saker ska vara högre. Vi ska kunna sälja varje vara för minst ca 30 kr styck / som set.
VI TAR INTE EMOT:
Vi tar emot dam-, herr- och barnkläder, även väskor, accessoarer och skor. Inlämnade varor ska vara i mycket fint skick, de får inte vara slitna eller urtvättade. Vi vill att kläderna ska lukta gott så de ska vara NYTVÄTTADE när de lämnas in, även kläder som har legat i förråd eller källare! Ni som har husdjur, ta hänsyn till allergiker och se till att kläderna är fria från päls. Om vi måste tex. rengöra eller reparera ett klädesplagg för att det ska bli säljbart, så får säljaren ingen provision för det plagget. Inlämnade plagg ska vara inköpta under de senaste fem åren, med undantag för fina och fräscha vintage/retrokläder. Tänk även på att kläder ska passa för säsongen.
Vi tar emot heminredning såsom glas, porslin, lampor, textiler och dekoration (även småmöbler går bra vid överenskommelse med personalen). Prylar som verktyg, elektronik och liknande går även bra att lämna in. Gammal/utdaterad elektronik brukar inte sälja bra så undvik att lämna in dessa, som t ex gamla GPS:er, DVD-spelare och liknande (retro-konsoler funkar utmärkt att lämna in, såsom Playstation, Nintendo osv.)
Tänk på att prylar ska testas innan inlämning så att de är 100% fungerande. De ska vara i fint skick (inte nagg) och rengjorda.
Vi tar emot de mesta leksaker så länge de är i bra skick och fungerande. Vi tar INTE emot leksaker från snabbmatskedjor. Billiga, små leksaker måste packas i genomskinliga påsar som går att sälja för minst 30 kr/påse, tex. 3-5 små leksaksbilar eller plastdjur.
Packa kläder och heminredning i separata påsar. Barnkläder och leksaker kan packas tillsammans.
Vi försöker att titta igenom alla mini-inlämningar när de kommer in, och eftersom vi bara tar emot varor som är säljbara kan det hända att du får ta hem vissa saker igen. Ibland är det mycket att göra i butiken och då hinner vi inte titta igenom inlämningar noggrant. Vid sådana tillfällen kanske vi hittar osäljbara varor senare, och då kommer dessa att återvinnas/skänkas vidare. På totaltjänst stor är det för mycket saker för personalen att kolla igenom, därför är det ditt ansvar att se till att allt är säljbart. Om vi får in mycket osäljbara saker i en inlämning så måste vi dessvärre sätta en återvinningsavgift på 100 kr/påse, så se till att det du lämnar in är i bra skick!
och framför allt:
håll ditt bås snyggt och prydligt!