NYBY
Butiken har upphört 🙁
Vi tackar alla kunder och säljare för många fina år tillsammans! Om ni fortfarande är intresserade att sälja hos/besöka oss så är ni varmt välkomna till vår butik i Uppsala Luthagen eller Stockholm Rotebro!
Gör det själv
Du hyr en plats, prissätter och fyller på själv. Vi sköter försäljningen.
Totaltjänst
Du lämnar in dina saker och vi tar hand om allt.
Gör det själv
Hyresavgift +15% provision
Du kan boka ett bås online eller i butiken. En hyresvecka är 7 försäljningsdagar. Det finns olika slags bås beroende på vad du säljer.
Läs här hur det fungerar!
Bås med klädstång och hyllor
Bås med 2 st klädstänger
Bås med 2 st hyllor
Hyra + provision 15 % på samtliga bokningar
- Prislappar / Färdigt prissatt ark 2 kr
33 lappar / ark
- Prislappar / Tomt ark 5 kr
33 lappar / ark
- Larm 2 kr
- Klisterlarm 1 kr
- Städningstjänst 100 kr / vecka
Om du inte har möjlighet att snygga upp ditt bås själv, kan du beställa vår städningstjänst! Vi städar ditt bås dagligen för dig.
- Återvinningstjänst 100 kr
Vi kan sköta om varornas återvinning för dig om du inte vill föra hem dina varor efter försäljningen! Du ska fortfarande tömma ditt bås normalt före utbetalningen.
Totaltjänst
fr. 350 kr + 50% provision
Tycker du om att fynda men gör det lite för ofta? Sälj dina saker, som är i bra skick, med hjälp av vår totaltjänst! Vi tar hand om hela försäljningsprocessen, från prissättning till utbetalning. Du kan lämna upp till 16 flyttkartonger om så önskas, och prislappar, larm + plats i vitrinskåp för mer värdefulla varor ingår i priset. Vi sköter även om städning av båsen och tar hand om återvinningen av saker som ej blivit sålda när perioden är slut. Totaltjänsten behöver inte bokas men du kan höra av dig till butiken i förväg så vi vet att du kommer.
Provision 50%
- Totaltjänst 350 kr / 1 vagn (max 8 kartonger)
- Totaltjänst 500 kr / 2 vagnar (max 16 kartonger)
Vill man hämta tillbaka osålda varor efter försäljningsperioden så tillkommer en packningsavgift på 200 kr, vilket betalas i samband med inlämningen. Obs! Vi sparar inte varor som inte godkänns till försäljning utan de slänger vi direkt och återvinningsavgift debiteras som vanligt. Man kan endast hämta tillbaka sina varor om man har lämnat in max 1 vagn
- Totaltjänst Mini 60% provision
Max 1 kartong/stor ikeapåse per månad Ingen serviceavgift, 14-30 dagar + 60% provision Passar för att sälja färre men finare saker i riktigt bra skick, som t.ex märkeskläder, dyrare leksaker och heminredning. Värdet på inlämnade saker ska vara högre. Vi ska kunna sälja varje vara för minst 100:- (med undantag för innekläder till bebis/småbarn som kan vara lite billigare) Vill man hämta tillbaka osålda varor efter försäljningsperioden så kommer vi i personalen inte samla ihop alla dina osålda varor, utan du får gå själv och kolla om det är något du vill ha tillbaka.
ENDAST ANVÄNDBART!
- Alla varor måste vara hela, rena, 100% fungerande och kläder nytvättade, luktar gott och passar för säsongen.
- Vi prismärker inte kläder som är för noppriga, tappat form eller har för många år på nacken.
- Klädesplagg ska vara nyinköpta under de senaste 5 åren, med undantag för finare vintage eller retro-plagg.
- Skor måste vara rengjorda, inte tappat form och ha skosnören kvar.
- Lämnar man in varor som inte uppfyller detta så debiterar vi 100 kr per normalstor kasse om det finns mer än 1 kasse per vagn med sådant.
VI TAR INTE EMOT:
- Udda tallrikar, glas eller bestick, då vi av erfarenhet vet att det är svårt att sälja.
- Porslin, glas eller bestick i set/serier (minst 6 st av varje) går bra, och då såklart i bra skick!
- VHS-filmer
- Leksaker från snabbmatskedjor
- Varor som ej går att prismärka för minst 20 kr
Tips för en bättre försäljning för dig som gör det själv
- Sälj endast varor i fint skick
- Ta inte med trasiga, slitna eller smutsiga varor
- Tänk på priserna. För vilket pris skulle du själv vara redo att köpa din vara?
- Placera dina varor snyggt och se till att båset inte är för fullpackat. Då lockar det fler köpare. Istället för att överfylla båset är det bättre att fylla på med varor när saker har blivit sålda.
- Lägg INTE kläder på hyllorna, häng upp dem på klädstången. Kläder på hyllorna gör att båset snabbt ser stökigt ut och det blir svårt för kunder att se vad du säljer. Om du har små barnkläder kan du lägga dessa i en korg på hyllan.
- Tvätta och/eller stryk dina kläder – hela och rena varor säljer alltid bättre.
- Ställ inte varor på golvet, det gör det svårare för personalen att städa samt blockerar vägen för kunder.
- Fyll på ditt bås med jämna mellanrum
- Märk storleken på kläderna med t.ex. post it-lappar eller på prislapparna
- Se till att varje vara har vår prislapp.
- Du kan sätta rabatt på ditt bås i slutet av din försäljningsperiod.
och framför allt:
håll ditt bås snyggt och prydligt!