NYBY

Butiken upphör 🙁

Sista öppetdag 15/10

Du hinner fortfarande boka och sälja dina saker! Bokningskalendern är öppen t.o.m. den 10 oktober. De sista dagarna fokuserar vi på slutförsäljning av varor. Vi jobbar hårt för att hitta en ny lokal, så håll koll på hemsidan och våra sociala medier. Tipsa oss gärna om du vet någon bra lokal som passar oss!

Ni som redan har bokat förbi den 10 oktober kan utnyttja de oanvända dagarna i våra butiker i Rotebro eller Luthagen. Ifall vi hittar en ny lokal kan ni även utnyttja de oanvända dagarna där. Annars återbetalar vi de oanvända dagarna.

OBS! Alla som har/gör en bokning mellan 7-10/10 måste godkänna att era varor säljs med 50% rabatt.

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot totaltjänster längre. Däremot är ni välkomna att lämna in större totaltjänster (max 8 kartonger) till vår butik i Rotebro, eller små mängder till vår butik i Luthagen! Vänligen läs villkoren för respektive butik innan ni lämnar in.

Öppettider:

Mån-Fre: 11-18

Lör-sön: 11-16

Gör det själv

Du hyr en plats, prissätter och fyller på själv. Vi sköter försäljningen.

Totaltjänst

Du lämnar in dina saker och
vi tar hand om allt.

Gör det själv

Hyresavgift +15% provision

Du kan boka ett bås online eller i butiken. En hyresvecka är 7 försäljningsdagar. Det finns olika slags bås beroende på vad du säljer.

Läs här hur det fungerar! 

Bås med klädstång
och hyllor

Bås med 2 st
klädstänger

Bås med
2 st hyllor

Totaltjänst

fr. 350 kr + 50% provision

Tycker du om att fynda men gör det lite för ofta? Sälj dina saker, som är i bra skick, med hjälp av vår totaltjänst! Vi tar hand om hela försäljningsprocessen, från prissättning till utbetalning. Du kan lämna upp till 16 flyttkartonger om så önskas, och prislappar, larm + plats i vitrinskåp för mer värdefulla varor ingår i priset. Vi sköter även om städning av båsen och tar hand om återvinningen av saker som ej blivit sålda när perioden är slut. Totaltjänsten behöver inte bokas men du kan höra av dig till butiken i förväg så vi vet att du kommer.

VIKTIGT

ENDAST ANVÄNDBART!

  • Alla varor måste vara hela, rena, 100% fungerande och kläder nytvättade, luktar gott och passar för säsongen.
  • Vi prismärker inte kläder som är för noppriga, tappat form eller har för många år på nacken.
  • Klädesplagg ska vara nyinköpta under de senaste 5 åren, med undantag för finare vintage eller retro-plagg.
  • Skor måste vara rengjorda, inte tappat form och ha skosnören kvar.
     
  • Lämnar man in varor som inte uppfyller detta så debiterar vi 100 kr per normalstor kasse om det finns mer än 1 kasse per vagn med sådant.

VI TAR INTE EMOT:

  • Udda tallrikar, glas eller bestick, då vi av erfarenhet vet att det är svårt att sälja.
  • Porslin, glas eller bestick i set/serier (minst 6 st av varje) går bra, och då såklart i bra skick!
  • VHS-filmer
  • Leksaker från snabbmatskedjor
  • Varor som ej går att prismärka för minst 20 kr

Tips för en bättre försäljning för dig som gör det själv

  • Sälj endast varor i fint skick
  • Ta inte med trasiga, slitna eller smutsiga varor
  • Tänk på priserna. För vilket pris skulle du själv vara redo att köpa din vara?
  • Placera dina varor snyggt och se till att båset inte är för fullpackat. Då lockar det fler köpare. Istället för att överfylla båset är det bättre att fylla på med varor när saker har blivit sålda.
  • Lägg INTE kläder på hyllorna, häng upp dem på klädstången. Kläder på hyllorna gör att båset snabbt ser stökigt ut och det blir svårt för kunder att se vad du säljer. Om du har små barnkläder kan du lägga dessa i en korg på hyllan.
  • Tvätta och/eller stryk dina kläder – hela och rena varor säljer alltid bättre.
  • Ställ inte varor på golvet, det gör det svårare för personalen att städa samt blockerar vägen för kunder.
  • Fyll på ditt bås med jämna mellanrum
  • Märk storleken på kläderna med t.ex. post it-lappar eller på prislapparna
  • Se till att varje vara har vår prislapp.
  • Du kan sätta rabatt på ditt bås i slutet av din försäljningsperiod.


och framför allt:

håll ditt bås snyggt och prydligt!